FC2ブログ

2009年06月

        

スポンサーサイト

category - スポンサー広告
--/ --/ --
                 
上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。
                         
                                  
        

FCI 東日本ブロックアジリティ競技会 FCI East Japan Block Agility

category - 未分類
2009/ 06/ 27
                 
とにかく暑い一日でした。
ラージ3度のエントリーはなんと110。
最近3度の出走の多いこと。

今日は大庭先生のコース。
どこ・・・っていうのじゃないけど、忙しげなコースで、いつになく緊張した。
ジャンピングは???でサイドチェンジし忘れてしまい?でタイムロス。
結局、PRしたものの8席。
少しのミスが痛い!

It was a very hot all day long.
Today's number of entry was 110 teams for
Master/large. The number of master class
is getting increasing recently.

Today's courses seemed to be very busy at every
parts therefore, I was bit nervous than usual.
At jumping, I failed to do side change at 11-12
so I lost tiny moments to let Jet go to 13.
I was 8th place.
I may be can make up little mistakes but it may cause
to lose some moments, which I really want to avoid.


そそ、スラのエントリー付近でう○ち袋がポケットからポロリ。
去年までなら失格だけど、今年からはあえて拾わなければ、
失格、減点の対象外とのこと。
これも大庭先生の赤い靴のシンデレラ伝説(@世界大会)の
おかげかな??。  ナンチャッテ・・・

Eastjapanjp3.jpg





AG; 中盤までいい感じで走れたのの、?を拒絶。
フロントの際、私の体が流れてしまったみたい。 
?から守りのハンドリングをしてしまったことが失敗を招いた。 
やっぱ攻める気持ちでいかないといけませんかね。

そのうえ、JETちゃん、何を思ったか?バーを 「くぐる」。
「くぐる」・・・・ってなに?
たぶん、彼なりに「なにか聞こえちゃった?」と思うのだけど、
こういう失敗は本当に凹む。 
ナイーブだからといって、ふだん甘やかしすぎかなぁ・・・

あ”??? わからん。

We could run really good pace until No.13.
But my bad front cross at No.14 caused to Jet's
refusal. I should had been more aggressive from No.11
to get better position at No.14. My choice was wrong.
Also Jet did not jump No.20 hurdle which I really did not
understand why. Did he hear some noise or did he feel
some pressure in front of him????
This discouraged me indeed.



Eastjapanag3.jpg




            
スポンサーサイト
            
                                  
        

水風呂 

category - 未分類
2009/ 06/ 20
                 
今日は今年最高気温をマークしたらしい。
体がまだ暑さに慣れていないのでシンドイっす。


いつものことだけど、競技会の後はコンタクトが甘くなって
しまっているので、コンタクト強化を意識して練習した。
暑かったせいもあって、私もいまひとつ集中に欠ける。

It marked the highest temperature this season.
I was not yet getting used to the heat so I lost my
concentration during the practice.

After the trial, usually the contacts are tend to be
spoiled (originally his contact is not so good) ,
we carefully checked the contact.
By the way, I want to do practice doing like this↓

私だってこんなこと ↓ しながら練習したいです!

jet.jpg
                         
                                  
        

アジリティ世界大会選考会 FCI World Championship tryout

category - 未分類
2009/ 06/ 18
                 




doragon1.jpg

選考会には参加することに意義がある我チーム。
今日は元気に楽しみたいのだけど、JETちゃんのご機嫌はいかがでしょうか。
午前にJP,AG、午後にもJP,AGと1日4走の予定です。
例によって今年の世界大会のジャッジのM.Alff氏とB.Huppe氏
(午後のJP)のコース。
1コースだけ、それらしくしたオリジナルだとおっしゃっていたので、
最後のAGがそれかな。

結果・・・両ジャッジのコースは特徴があるので、逆にうまくのりきれ
3コースをノーミス完走(予習はするもんね。)
でも、最後のAGで 「ここで?」ってとこでやられました。
ちょっとした動きのミスが原因で大事に至ったったってとこでしょうか。
まるで世界を逃したがのような(?)悔しさだったんですけど。

最終的には30チーム中、13位で終了。
3コースをノーミスで走ってもタイムが平凡なので上位にからめないのが
実情。 それでもなにより、JETもビビリながらもよく走ってくれたので
ホント良かった。 
 
今後の課題・・・「障害ごとに0.1秒削る」ってのはどうかな。
また、がんばろーっと。




代表権を獲得されたチーム、頑張ってきて下さいませ。


The participants to this tryout were 20 for small and medium
respectively and 30 for large. The teams who got higher
points all though this one year season could come to this
tryout. As to the this tryout, our actual goal is to enjoy
being part of this moment rather than to expect higher
position.

We are supposed to run 4 courses, one JP and on standard
in the morning and one JP and one standard in the afternoon.
The course designers were M.Alff and B.Huppe who are
this year's official judges at FCI World Championship in Austria.
Standard course in the afternoon was said to be the
original which was designated similar with M.Alff's.


I had carefully studied both judges' courses so we did not
fail to run their very characteristic courses.
But at the last standard course, my little mistake coursed
fatal failure. This was very regrettable like I missed the
ticket to Austria.

We finished at 13th place among 30 large teams.
We could run 3 courses without mistake (there were time
faults, tough), we could not go upper rank as our time were
not remarkable one among the top level players.
But I was very glad as Jet run briskly today although he dislike
indoor facility.

Our this seasons goal is .... to cut 0.1 second at each obstacle.
How about that??







午前ジャンピング

jpam.jpg





午前AG
agam.jpg






午後ジャンピング
jppm.jpg





午後AG
agpm.jpg





                         
                                  
        

アジリティ世界大会選考会 速報!

category - 未分類
2009/ 06/ 17
                 
選考会の朝。
The morning of the tryout day.

tryoutday.jpg







みなさま、おめでとうございます。(左側3名が1位?3位(順不同))
取り急ぎな一報です

Huge congratulations!!
FCI World Championship Austria team members!!



small1.jpg
Small

midium1.jpg
Medium

large1.jpg
Large
                         
                                  
        

FCI Int'l Agility (JKC本部展) judged by Manuel Alff

category - 未分類
2009/ 06/ 07
                 
今シーズン最後となる本部展。
ラージ3度はなんと110チームのエントリーとあいなりました。 
ジャッジは今年度世界大会のジャッジ Manuel Alffさん。
本部展はその年の旬な方のコースを走れるのでワクワクします。
Alff氏のコースは一応だいたいチェックしたのであまり違和感なく
走れそうな予感。 でも今日はオールスターなので、それなりの
結果を出すのは無理そう。


This JKC HQ organized trial is last trial of 2008 series.
Today's entries was as much as 110!
I am sure that it will be very competitive trial.
Judge was Manuel Alff who will be main judge of 2009 FCI Intl
Championship in Austria. It is exciting to be able to run
the courses of Int'l level judge.
As I checked most of his recent course designs so, I did not feel much incongruity.


JP3: ???でひっかかるチームが多かった。
?から?の裏、或いは?から?の裏へと跳ばれやすい。
その難関を突破後、?のバーを丁寧に飛ばすことに専念し、
スラへの押し込みは頭になかった。
痛恨のスラロームのエントリーミス、やり直して35秒前半。

Some of teams missed No.3 -No.4.
Some went from No.3 to No.1 or some went to wrong
side of No.4. I was too careful at No.4 that I did not think to
push Jet to the weaving poles. He entered 2nd pole of
weaving poles.


09HQjp3.jpg







気を取り直して、AG。
Alff氏の定番(?)感のある???を無事通過。
しか?し、スラローム中にJET君、急に減速 アレレ??
そういえば、ここ川崎は羽田のお隣。
ちょうど通過中となった旅客機の轟音が恐ろしくなってしまったようで、
スラ抜け、ハードル拒絶、そして、失格・・・・
おまけに、挙動不審なJETを必死で抑えたら、ジャッジに注意されました。
今後は、あのような際は直ちに抱っこ退場するようにしまですよ。
かなり重いんですけどね。
そんなんこんなで、不完全燃焼なまま本部展は終わってしまいました。
なんだかな?。

As to AG3:
During the weaving pole, Jet heard the big sound of an airplane engine
in the sky (as there is an big airport nearby) , he was discouraged by this
and lost his concentration. We lost the game.
I wanted to finish the season with more good impression and satisfaction.


09HQag3.jpg


そそ、今日は選考会ポイントの最終集計の結果、た ぶ ん
なんとか通過できと思われます。(涙 涙)。
昨年に引き続き、今年もボーダーラインコリーなJETちゃんなのでした。
ちなみにとーちゃんの集計によると、ラージのボーダーラインは
19ポイント、昨年と同じ(らしい)です。
うちは参加することが意義なのでせいぜい雰囲気をば楽しんで
きたいと思います。

Adding today's result, the final total points for the FCI Int'l Championship
tryout will finally be counted. Following to last year, Jet & I will be able
to slip into the Tryout next week. I wish I enjoy the atmosphere. of
this event.

                         
                                  
    
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。