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2008年06月

        

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中部ブロックアジリティ競技会 Chubu Block Agility

category - 未分類
2008/ 06/ 29
                 
関東周辺では今シーズン最後の競技会となりました。
選考会後ということもあってか、やや少なめなエントリー数。
ラージ3度は約60チーム。
今日の3度は難コースで有名な(って私の中ではですが・・)
N先生のコースでした。 
いつも、打倒N先生と思っていながら、その度に返り討ちですが、
今日は 若干 一矢を報いた・・か?

It was the last trial held in my area before the summer off season.
The entry was rather fewer it might be because that the tryout
had just ended last week. The Master Class (large) entries were
about 60 teams.



検分したものの、???、???のイメージが全く湧かなくて、
結局、「戻して前進」・・・みたいなハンドリングになってしまった。
コース設計者が何を要求しているのかもわからず、攻略法も未だ
わからず。今度のレッスンで先生に聞いてみよーっと。
反省点は・・・???でJETを迷わせてしまったこと。
ここでかなりのタイムをロスしてしまったものの拒絶もとられず、
一応、クリーンランで7席。
タイムロスが悔やまれる。

I could not have any images to run this course
nor could not see what was the course designer wanting
to us to handle No.13-No.15 and No.17-No.18 at all.
I will ask this to my trainer at the next lesson.
What I reflected was I made Jet awkward at No.7-No.8 and lost
a few moments. This caused to end our placement at 7th place
even though we did PR.


gotembaag3.jpg







さて、ジャンピング。
またしても、???のイメージがつかめず、苦し紛れな
ハンドリング。  んで、?ハードル落下。
私、なんかしたからん?・・と思いビデオチェックしたところ・・・
やってました。
JETが?を跳ぼうとしているその直前に「GO!」・・って 
元気良く叫んでましたよ。
「あ??バカ・・・・バカな私?」
バー落下のせいで、一番早いタイムと1.2秒の僅差にもかかわらず
入賞を逃してしまった。 
ガックシ・・・
しかしながら、これまでになくトップのタイムと近づいたのが非常に嬉しい。
とはいえ、JETちゃん、またも私と一緒なゴールなのでしたぷぷ
これからも「野生化キャンペーン」を続行せねばね。


さて、今日も私がJETの足を引っ張ってしまったわけで、
今後はバー1本とか、ちょとしたミスとかで、チャンスを逃さないように
繊細さも心がけられるようにしたいと心に誓いました。 以上。


それにしても今日は終了が早かった。
失格が多かったちゅうことか?
表彰式に出ても、6時前にはおうちにつきました。



As to the Jumper ; I again could not see any image at
No.11-No.13. After successfully passed this parts,
Jet dropped No.14 hurdle. I wondered whether I did something
wrong at this point. Checking the video, I found that I shouted
"GO" very briskly just before Jet jump at No.14 hurdle.
I was too stupid!!
The time difference with the top time team was only 1.2
second. This was the closest time with the top ever.
Was it great!
But Jet and I finished the goal together again. ぷぷ
I will go on our "Get wild campaign" for a while!!

Today, I lost good chances because of my caress handlings
in both Standard and Jumping. I recognized very much that
I need to be bold but at the same time I need to be more
careful at the ring.

Today's trial ended quite early time of the afternoon,
might it be because there were fewer entries or
there were more eliminations??? .



gotembajp3.jpg



            
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キャンペーン中♪ New Campaign

category - 未分類
2008/ 06/ 26
                 
選考会に行って思ったこと・・
会場がインドアだったせいもあるけど・・・
「やっぱ、スピードが足らない。」
「音」については、上手くだましだまし付き合っていくしかないと
思うものの、普段 公園でのJETはとても力強く、しゃきしゃき
してるので、アジ中だってもっと元気に走れるでしょーー!!と思う。 

JETの姉妹犬のオーナーさん(在・加州)曰く・・・ 
「私達の犬は間違ったことをしないように、という気持ちが強く
トップスピードになるという激しさを抑制している」 と。
うんうん・・それはあるかも・・
だって、JETってば、私にペースをあわせて一緒にゴールすることが多いのだよ。
(決して私の足が速いわけではなく。)

ホント、彼は真面目なイイ奴なのだ。
でも、それで 0.5秒は損しちゃってるよ。
・・・シクシク・・・


ということで、来シーズンにむけて、JETちゃんワイルド化キャンペーンを 
展開することとしま??す・・・・ってね。



After the tryout, I have again recognized that Jet needs to run faster
in order to be more conpetitive at trials.
He is usually stronger and quicker when we play freely.
Therefore I am sure he will be able to be better at the agility ring.

One of the owner of Jet's litter sisters said that
"Our dos is so hard to do the right things ; which takes away from
some of the edge that allows for that top speed."
As she told , Jet is always try to be close to me ; for example
he is likely to goal with me.
Jet is such a royal and nice guy indeed, but..... we lose 0.5 second.

Soooooo, we starts new campaign as " Get Wild for 2009"




run.jpg


                         
                                  
        

派遣選考会 午後の部 The tryout (in the afternoon)

category - 未分類
2008/ 06/ 22
                 





3走目 (by Anne Savioja)
一応ミスなしで完走。
しかし、JETちゃん、イマイチ元気なし。
タイムは下から数えたほうが早かった。
コースがやさしめだったので4つのコースのなかで
一番完走率が高かったと思う。

3rd run (by Anne Savioja)
Most of teams could run nicely this course.
This seems to be the easiest course among today's 4 courses.
Jet run without error but he was not in good mood.

tryoutjppm.jpg





4走目(by Allan Hansen)
ミスなしで完走。
9席=初めてポイントが付いたよ。
例のセンサー付きテーブルが使われました。
音も聞こえますよ。(とーちゃんの変なコメント付きですが)
さすが選考会だけあって誰も失敗していませんでした。
JETも音が心配だったけど大丈夫だったのでよかったぁ。
私の少し前の方が、2番ハードルを倒してしまった後
2番と3番が直線に置かれてしまった。
待機されていた方がジャッジに言ってくれたけど、そのまま続行。
ちょっと納得いかず・・・でした。

4th run (by Allan Hansen)
At last, the new electric table was introduced.
The mat on the table counts electrically 5 second.
(You can hear the sound of counting.
You must also hear Takeru's murmuring, though)
I was relieved that the sound of the counting did not
affect Jet. Jet could run without error this course, too.
A man who run before me, knocked the No.2 hurdle and
the angle of 2 and 3 were wrongly set after this.
Someone told this to the judge but did not being set correctly.
I was a bit upset.


tryoutagpm.jpg





特筆すべきは、標準タイムの厳しさかな。
ラージの標準タイムで、それぞれ、26秒、35秒、28秒、38秒でした。
4つのコース中、誰一人この設定をクリアしたチームはなく
(つまり、今日は ”クリーンラン”なし・・・ということ)
世界の標準値の高さを思い知らされました。

JETは最後のAG9席で20ポイントをもらえたので、31チーム中、
かろうじて19番目という順位がつきました。
ラッキー☆
大舞台にも関わらず、いつものような緊張感に縛られることなく
オマケにお得意の「失格」もなく、と??っても楽しい一日でした。
JETも苦手なインドアでとっても頑張りましたでしょ。ウンウン・・・

「また来れるかわからないから写真も撮っとく」と 後ろ向きなことを
言う父ちゃんでしたが、長距離の運転を今日もありがとうございました。

What was noticeable was the severe standard course time.
It was 26, 35, 28, 38 second respectively. (as to Large class)
None of teams could run within the standard time, it meant
there were no Perfect Run today.
The world standard is very tough indeed.

We could earn 20 points from AG in the afternoon and ranked
19th among 31 large teams. It was lucky !
I was quite relaxed all though the day (unlike serious
competitors for the World) and in addition I did not get my
favorite "ELIMINATION" today. I really had great time.
Jet also did great even though it was held in his dislikes indoor
facility.

Takeru commented negative words that " I want to take photos
of this event as we may not come here anymore"
But I thank him for the long drive of today.


The end of the day;
end.jpg
                         
                                  
        

派遣選考会午前の部 The tryout (in the morning)

category - 未分類
2008/ 06/ 21
                 
何故かドラハに一番に到着。
JETを散歩させたら リング設営中のハンマーの音でビビリだし
早くも逃げ腰となる。
今日一日、どうなることやら・・・

スモール20(?)、ミディアム15、ラージは31チームの参加。
出走順はくじ引きで決めた。
うちは真ん中あたりだったかな。
コースは今年の世界大会のジャッジ Allan Hansenと
Anne Savioja のものをそれぞれAG,JPとを2走づつね。

Nobody was there when we arrived at Dragon Hat.
We walked around in the morning and Jet seemed to be
uncomfortable with the sound of hammer which was
setting the ring. We backed to the car at once.

There were 20 (small), 15 (medium), 31 (large) teams.
Each courses were designed by Allan Hansen and Anne Savioja
who will be judges of 2008 FCI World Championship in Helsinki.
We were going to run 4 courses today
.


setting.jpg

午前JP1走目。(by Allan Hansen)
ケージからでてこないJET対策で、とうちゃんがサッカーボールを
用意してくれたので、それを使ってなんとか元気を取り戻した。
全く変なところで苦労するぜ。

???はとってもAllan Hansennだった。
練習しといたので ???でフロントして・・・と予定したものの
JETがそれを憶えていたらしく反応良すぎてフロントに入れず。
?トンネルまで 勝手にやってた。(笑)
問題は???だ。
足のあるハンドラーはみんな?でフロントでした。ところが思ったより
前にでられず、?手前でフロントを躊躇したせいで
ロングジャンプを失敗させた。それで焦って続くタイヤの指示も遅れ、拒絶1。
強引にフロントする心の強さが欲しかった。
今日のロングジャンプの幅はいつもよりひろ?いよ。
(世界大会使用か)

1st run (by Allan Hansen) in the morning :
6?9 were very Allan Hansen.
We had practice this pattern, therefore as if Jet had knew
this, he run himself without giving me a moment to do
front cross at 6?7.(LOL)
What was problem was 15?17.
I wanted to do front cross at 15?16 but I hesitated to
do this as I felt I was not fast enough.
This hesitation made Jet fail to jump the long jump.
And then I was bit panic to make a cue to tire afterwards.
1 miss, 1 refusal.
I should have to be bold enough to do front cross.
Today's long jump was wider than usual
This might by a World's standar??
.

tryoutjpam.jpg






午前AG 1走目(AG: by Anne Savioja)
例によってシーソーの音が激しく反響するなか、サッカーを
しながら出走待ち。(泣笑)
3月のドラハ同様、自分がシーソーを降りたときの音でテンションが
さがった。 そちらに気を取られたせいか、私のハンドシグナルが
よろしくない。?のダブルバーを落下させてしまった。
失敗1ね。
後半はJETによけいなプレッシャーをかけないようにバックスイッチで
ハンドリングした。
今日のダブルバーの間隔もいつもよりひろ?いよ。

2nd run (by Anne Savioja)
Jet seemed to be nervous about the sound of see-saw.
Takeru brought a soccer ball to encourage Jet.
We were waited for our order playing with a soccer ball.
Like a trial here in last March Jet was discouraged by
his own sound of See-Saw. I cared too much this and
I gave him bad hand signal and let him knocked the No.9
double bar. I was too bad!
I tried to avoid any pressures, so I used rear cross this time.
Today's gap of double bars was also wider than usual.


tryoutagam.jpg



                         
                                  
        

アジリティワールドチャンピオンシップ派遣選考会 JKC World Team Tryout

category - 未分類
2008/ 06/ 20
                 
速報 


みなさん、おめでとうございます。
ヘルシンキでは頑張って下さい。
JETのレポートはのちほど。

I wiil report Jet's result soon.


draha1.jpg


ラージ (Large)
全員プロでした。
(All professional agility trainer)

large.jpg




ミディム(Midium)
ステラ おめでとう☆

midium.jpg



スモール

写真撮り忘れちゃいました。

常連さんのシェルティの女性が1位2位だった。
1ハンドラー1匹のルールのため 3位、4位が繰り上げ。
永田先生(女性)と コーギー飼いの女性でした。

I forgot to take a picture.
One Sheltie, one Jack Russel(?), one Corgie
                         
                                  
        

キター ━━━━(゜∀゜)━━━━ッ

category - 未分類
2008/ 06/ 16
                 
JKCより選考会のお知らせが来て、早速FAXで申し込みました。
エントリーフィーは7000円也。
午前と午後にそれぞれJP.AG・・・合計4走するそうです。

AGの1席が100P、2席90P??10席が10P
JPの1席が80P、2席70P??8席10P
午前・午後それぞれのJP・AGの2走をクリーンランするとボーナスP
として30Pが付与されるそうです。


場所はJETの だいの苦手なドラハですよ。
「成績」というより、参加することに意義がある我チーム・・・
とはいえ 3月の競技会では、室内特有の反響音で
AG、JPともJETに拒否られたので 厳しい一日になるかも。
とりあえず「楽しく走る」 ことを目標に頑張るのだ。

通常の競技会のように4リンク制ってこともないだろうし、
全部で70チームの参加なので、いつもよりは
いくらか静か???だろうということに望みをかけて・・・


JKC officially informed me our entry to the JKC World
Team Tryout. We are going to run a set of Jumpers and
Standard in the morning and afternoon respectively,
totally 4 runnings.

The site is Dragon Hat, indoor sports facility where Jet
dislikes the most as there are lots of sound of echo inside.
Therefore it may be a hard day for JET. I will encourage
him and set my main purpose as "Enjoy running"with JET.
What will be better is there will be fewer rings and quieter
than usual trials as entry will be only about 70 teams in total.
(Small:20, Medium:20, Large:30
)


disk2.jpg
                         
                                  
        

FCI Intl Agility Trial (JKC East Japan Block @平塚) 

category - 未分類
2008/ 06/ 14
                 
本部展と同様、県内の開催の大会なので非常にありがたい。
ずーっとこうならいいのにな・・・
今日は世界大会選考会前 最後の大会となる。
余裕な上位のチーム(含 プロなハンドラー)のうちの何チームかが
エントリーしていないので文字通り 本当に最後のチャンス。
3度ラージの出陳数は80チーム。

Following previous JKC HQ's trial, today's trial was held in my area.
Hope all the trials will be held within 100km distance.
This trial was the last one before the FCI Championship tryout
which will be held next Friday.
Some of top teams (including professional agility trainers) who has
high scores for the tryout did not entry today, therefore it would
be very last chance.
There were 80 teams in Jet's class (Master/Large).



JP3はU先生らし??いコースでした。
本部展に続き 感が冴える、私・・・フフフ
スラはわざわざラインを作ったのに、JETが自分で最短コースで
エントリー。 周囲からの笑い声が聞こえたような・・・
最近このパターン多し(笑)
無駄なく走れCRしたけど、またトップと2秒強差の7席。
やっぱり速さがネックか・・・

As to Master Jumper ;
Featuring straight tunnel twice, this was, I shoud say...
today's judge's favorite pattern. He likes to make the handlers
run. I made the line at the weaving poles but Jet took his
shortest way by himself. I could hear some laughter from the
audience... (LOL)
I made PR but 7th place.


eastjp3.jpg


↓ 動画は?から始まります。
   Sorry the movie starts from ? tunnel.





AG3。
特に気負うことはなかったが、いつもよりやや早めにリードアウト。
勢いあまって(?)か、?番であやうくすっ転ぶとこだったけど
かろうじて耐えた。
スラはまたまた私を頼らず、JETが自分で最短でエントリー。
JETを信じない訳じゃないんだけど、失敗させたくないので
あくまで(できラインを作り続ける私・・・(汗&笑)
そんなこんなで、めでたくCRしたももの
タイムは40秒切れず、イマイチな感じだった。

しか?し・・・終わってみれば3席なり??。
高速ボーダー組のバー落下が目立ち、それに助けられたようだ。
それに、今日はなんと  2年ぶりのダブルクリーンラン。
最後の最後に良い結果が出せたので非常に嬉しい。
来シーズンに向けて、また頑張れるね。


As to the Master Standard.
I lead out JET bit earlier than usual. Because of this(?)
I was about to fail down at ?, but could continue the game.
At weaving poles Jet again made his own way.
I do not mean not to believe in Jet but I fear to fail..so..
The time was not to remarkable but higher speed BCs
knocked the bars often therefore luckily Jet ranked 3rd.
I was glad that I could get good results at this trial,
this would be good motivation for the next season
.

Eastag3.jpg






hiratsuka1.jpg
                         
                                  
        

FCI Int'l Agility(JKC Head Quarter) JKC本部展

category - 未分類
2008/ 06/ 01
                 
5月31日、6月1日とJKC本部展がありました。
3度は2日目、204チーム、うち、ラージは94チーム。
ジャッジは今年のFCI世界大会のジャッジをするデンマークの
アラン・ハンセン氏。


コースは、細かい、トリッキー、というより、走らせながらコントロールする
というような印象のコース・・かな?
過去の彼のコースでいくつかあったように、バックスイッチを使った
(特にラージですが)方向転換がお好きのよう。
練習しとってよかった。
コース全長157m、標準タイムは厳しく、ラージで30・0秒。
JETはかろうじてタイム内でゴールして8席。
1位とはまた2秒余の差があった。
JETはバーを落とさないよう、オーバーランしないように走っているので
その為にスピードをコントロールしているように見える。
JETちゃんは生真面目な男なので仕方ないけど、そのせいでタイムがイマイチ
伸びないというのも否めない。
とりあえず、あと1秒程度短縮できるよう なんとか頑張りたい。

There was a FCI Int'l Agility Trial held by JKC Head Quarter.
Totally 204 Master class teams including 94 large class teams.
Main judge and course designer was Allan Hansen who will also
judge FCI Intl Agility Championship in Helsinki this year.
His course was rather open than tricky we need to control
dogs while they are on speed.
I had checked his past courses from his web site, and had
practiced direction change using rear cross.
This turned to be BINGO!

Today, Standard course time was so severe as 30.00 second.
Jet could run within this time (8th place) but there was again
about 2.5 second difference from the top team.
Jet run carefully not to knock the bars and avoid over-running
he seems to control his speed. Jet is so serious boy.
I want to think about how to shorten the time by one second
at first.


JKCHQJP3.jpg





続いてAG3。
攻めるためにほぼ同時スタート。
そのせいかテンションもよく走り出す。
ところが7番トンネルを逆から入って終了???。
3大会連続、ノーマークなとこで失敗。
「人は得意なところで失敗する」・・・私のアジにお帳面に赤ペンで太文字で
でっかく記すことにします。

As to Master Standard :
In order to go aggressively I almost started at the same timing
with Jet. Jet run with good tension ...... but after A-frame,
he went to wrong tunnel.
I lost the games, at the consecutive recent 3 trials,
at the places where I did not feel these are difficult.
I will write with bigger bold letters on my agility note that
"People likely fail where they think this is good at"


↓大体こんな感じ。
 Something like this......
JKCHQAG3.jpg


                         
                                  
    
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